Haberler

BANKACILIKTA KÖKLÜ KURUM

Ağustos 2011


BANKACILIKTA KÖKLÜ KURUM

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Albaraka Türk Katılım Bankası’nda Ödeme Sistemleri Müdürü olarak çalışmaktayım.  Bankamızın kredi kartları ve pos gibi kartlı ürünlerinin operasyonunun yanında İnternet, Telefon, ATM, Mobil ve SMS Bankacılığı gibi Alternatif Dağıtım Kanallarımızın operasyonundan ayrıca Çağrı Merkezi ve Merkezi Sesli İletişim operasyonlarının yönetiminden sorumluyum. Yukarıda da sıraladığım operasyonel sorumluluklardan da anlaşılacağı üzere çok stresli ve yoğun bir iş ortamında çalışmaktayım.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

1970 İstanbul doğumluyum. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde Maliye Bölümü’nde lisans, yine İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Muhasebe Denetim Bölümleri’nde yüksek lisans öğrenimimi gerçekleştirdim. 1994 yılında bankamızın Proje Pazarlama Müdürlüğü’nde iş hayatıma başladım. Ardından Mali İşler Müdürlüğü’nde görev yaptım. Burada görevimi yaparken aynı zamanda Mali Müşavirlik stajını tamamlayarak, Mali Müşavirlik Sınavı’na girdim ve İstanbul Mali Müşavirler Odası’ndan Mali Müşavirlik Ruhsatı’nı aldım. 1997 yılında kısa dönem askerlik görevimi yapmak üzere bankamızdan ayrıldım. Askerlik dönüşümde Çukurova Grubu’nda Bütçe Maliyet Yöneticisi olarak kısa bir süre çalıştıktan sonra bankamızın Kredi Kartları Servisi’nde görevime başladım. O günden bugüne sırasıyla Şubeler Müdürlüğü, Bireysel Bankacılık Müdürlüğü, Bireysel Pazarlama Müdürlüğü’nde çalıştıktan sonra son olarak Ödeme Sistemleri Müdürlüğü’nde görevimi sürdürmeye devam ediyorum.

3-ALBARAKA TÜRK sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Türkiye’nin ilk ve öncü katılım bankası olarak istikrarlı büyümesini sürdüren bankamız, Türkiye’de 26 yıllık deneyimiyle 2011 yılı sonuna kadar 17 şube açarak şube sayısını 125’e çıkartırken, 2010 yılı sonunda 2175 olan istihdamını da 2011 yılı sonunda 2500 kişiye çıkarmayı hedeflemektedir. Bankamız yurtdışındaki ilk şubesini ise Ağustos ayında Erbil’de açmayı planlamaktadır. Irak ile Türkiye arasında yeni bir köprü görevi üstlenecek Albaraka Erbil Şubesi, Ağustos ayında bir törenle hizmete girecektir. Ülke genelindeki 113 şubesiyle ve 2,400’ü aşkın çalışanıyla, hizmet verdiği müşterileri için “bereketli kazanç kapısı” olmaya devam eden bankamız; 2011 yılının ilk çeyreği itibariyle 8,6 milyar TL aktif büyüklüğe ve 879 milyon TL öz kaynak büyüklüğüne ulaşmış, toplanan fonlarını 7 milyar TL’ye, kullandırılan kredilerini ise 6,4 milyar TL’ye yükseltmiştir. Bu yılın ilk çeyreğinde 41,2 milyar TL net kar elde eden bankamız, hedeflediği karlılığı sürdürüyor. Bankamız, yıl sonuna kadar 12 yeni şube açarak faaliyet gösterdiği şube sayısını 125’e çıkaracak ve 2011 yılında istihdamını bir önceki yıla göre 325 kişi artırarak toplamda 2500’e çıkaracaktır. Albaraka olarak, gündemimizde uluslararası piyasalardan sağlamayı planladığımız farklı fon kaynakları bulunuyor. Bu kaynaklarla bilanço yapımızı çeşitlendirmeyi hedefliyoruz. Şu anda, Türkiye dış ticaret hacminin yüzde 1’ini gerçekleştiren Albaraka, diğer grup bankalarının faaliyet gösterdiği Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki etkinliğini kullanarak orta ve uzun vadede Türkiye’nin dış ticaret hacmindeki payını artırmayı da hedefliyor. Bu büyüme sürecinde faizsiz bankacılık ilkelerine bağlılık, yüksek aktif kalitesi, sürdürülebilir büyüme, karlılık ve müşteri odaklı hizmet anlayışımız bankamızın öncelikleri olmaya devam edecektir. Balkanlar’a açılma konusunda da bazı girişimlerimiz bulunmaktadır.  Özellikle Bosna Hersek’le stratejik ortaklık çabası içinde bulunuyoruz, Kosova’da da böyle bir açılım yapabiliriz. 2011 yılsonu itibariyle hedeflediğimiz büyüklüklere ulaşacağız.

4-ALBARAKA TÜRK olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Bankamız reel sektöre yönelik fon kullandırma faaliyetlerini artırmaya ve müşteri portföyünü genişletmeye her geçen gün hız vermektedir. Tüm kurumsal ve ticari firmalara, özellikle KOBİ’lere, geniş bir ürün yelpazesi ile hizmet sunmaktayız. Sektörde en hızlı tahsis kararı uygulayan banka olarak öne çıkan bankamız işletmelere yönelik kamu destekli projelerde yer alırken, bireysel bankacılıkta da daha etkin bir strateji izleyerek sektördeki konumunu daha da güçlendirmektedir. Doğru müşteriye doğru ürün satışı yaklaşımı çerçevesinde; para yatırmalı ATM, Mobil Bankacılık ve gelişmiş ADK kanalları üzerinden Kontör Satışı, Albaraka WorldCard, anında banka ve kredi kartı basımı ve geniş bir fatura tahsilat ağı ile müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Visa ve MasterCard ile birlikte banka ve kredi kullanımlarına yönelik promosyonlarımız devam ederken, yakın bir zamanda Albaraka WorldCard ile müşterilerimize ilave puan ve promosyonlarımız da olacaktır.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Ülkemiz, 2001 krizi sonrasında yapılan önemli düzenlemeler ile birlikte küresel krizi başarıyla atlatmış ve daha güçlü bir ülke konumuna gelmiştir.  AB'de ve ABD'de ekonomik sıkıntılar sürerken ve bunun bir süre daha devam edeceği tahmin edilirken hızlı bir büyüme beklememekteyim. Yüzde 6,5 civarında dengeli ve mütevazi bir büyümenin gerçekleşeceğini tahmin etmekteyim. Bankacılık sektöründe gerek mevduat gerekse de krediler ayağında %20’ler civarında bir büyüme olacağını tahmin ediyorum.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışlarımızla her yıl düzenli olarak futbol turnuvası düzenlenmektedir. Ayrıca bankamız bünyesinde yer alan sosyal kulüplerce çok değişiklik faaliyetler gerçekleştirilmektedir.

Mesut AK

ALBARAKA TÜRK

Ödeme Sistemleri Müdürü