Haberler

Bankacılıkta Dijitalleşme

Ocak 2018


Bankacılıkta Dijitalleşme

INTERLINK Şirketler Grubu olarak teknoloji ve pazarlamayla ilgili en büyük etkinliklerden olan Türkiye İnovasyon ve Girişimcilik haftasına katıldık. Yararlı bilgiler içerdiğini düşündüğümüz, TEB’ in İcra Kurulu Başkanı Ümit Leblebici’ nin “Bankacılıkta Dijitalleşme” adlı sunumunda verdiği bilgileri sizlerle paylaşmak isteriz;

3.5 milyar insan dünyada birbirine bağlı hale geldi. Değişim ve dönüşüm her yerde. Giderek daha çok sayıda insan ve cihaz birbirine bağlanıyor. Küresel çapta herkesin dijital olarak birbirine bağlı olduğu dev bir ağın örüldüğü söylenebilir.

 

Dünya’ da

Toplam Popülasyon:                       7.4 Milyar

İnternet Kullanıcıları:                      3.4 Milyar

Mobil Cihaz Kullanıcıları:                3.8 Milyar

Aktif Sosyal Medya Kullanıcıları:    2.3 Milyar

 

Türkiye’ de ise

Toplam Popülasyon:                       79 Milyon

İnternet Kullanıcıları:                      46 Milyon

Mobil Cihaz Kullanıcıları:                36 Milyon

Aktif Sosyal Medya Kullanıcıları:    42 Milyon

 İstatistikler gösteriyor ki, Türkiye dijital olarak dünyaya çok bağlı. Beklentiler ve ihtiyaçlar değişmeye başladı. 1970’ lerde bankalardan beklentilerimiz çok kısıtlıydı. 1980’ lerde bankamatik ortaya çıktı. 2000’ lerde Mobil Bankacılığa geçilmeye başlandı. Fakat hiçbir değişim dünyada şuan olduğu kadar hızlı gerçekleşmiyor. Bunu en çok otomasyonda hissediyoruz. Yapay zekanın daha fazla kullanımıyla bunu daha hızlı hissedeceğiz. Bitcoin ile birlikte ismini duyduğumuz Blockchain’ in bankacılık sektörüne girmesi ve 2022 yılına kadar bu teknolojinin bankacılık sektörüne 20 milyon dolar tasarruf sağlaması bekleniyor. Bu şifrelenmiş blok zinciri teknolojisinin (Blockchain), bankaların ödediği işlem ücreti miktarını azaltacağı tahmin ediliyor. Borsadan sigorta sektörüne kadar birçok alanda bu teknolojinin kullanılması bekleniyor. Bankacılık sektörünü dönüştürecek, elektronik oylamadan tedarik zinciri yönetimine kadar pek çok alanda hayatımıza girecek. Bir sürü şeyi el değiştirir hale getireceğiz. Para hareketlerinden çeklere, tedarik zinciriyle alakalı her şeyi bu süreçte göreceğiz.

 

Dijital değişimin beraberinde gelen Fintech’ ler;

Fintech’ lerle bankacılığın işbirliği gerekiyor. Fintech’ lerin sinerjiyi yaratması için kendi ekosistemine dahil edilmesi gerekiyor. Bankacılık sektörü olarak hayalini kurduğumuz gelecek vizyonu ancak bankalar ve Start - Up’ ların birlikte çalıştıkları, Start – Up’ ların yaratıcılıklarını ortaya koydukları işbirlikçi inovasyon modeliyle mümkün. Bu amaçla Fintech Future Four kurduk. Amaç Start - Up’ ların fikirlerini filizlendirmek. Bu program sayesinde yerli Fintech’ lerimiz ve girişimcilerimizin dünya çapında başarıya ulaşması hedefleniyor. Rekabetin koşulları ve kuralları yeniden yazılıyor. Bankacılıkta oyunun kuralları değişiyor. Hızla ilerleyen teknoloji, tüketici dünyasında öne çıkan yeni uygulamalar, bankacılık sektörünü, yeni iş modelleri ve yeni hizmet kanalları geliştirmeye zorluyor. Her şeyi bilmediğimizi kabul ederek bilen insanları bünyemize dahil edip, yeni ekosistemler kurmalıyız.

 

İş dünyasında iş birliği yapmak günümüzde olmazsa olmaz.

Yenilikçi ürün ve hizmet modellerimizden dijital bankacılık alanında, Mobil uygulama ürettik; yalın tasarımı, basit menüsü ve kolay kullanımı ile 450 bin müşteriye ulaştı, Türkiye’ nin en hızlı büyüyen dijital bankacılık platformlarından biri oldu. Mobil yeterli değil, insan insanla konuşmak istiyor. Tüm bankacılık işlemlerinin kolay ve hızlıca yapılabileceği, geleceğin bankacılık modeli  Pratik Şube, bu yüzden fiziki şubeyle dijital şubeyi birleştiren yeni şube modelini Denizli’ de hizmete açtık. Amacımız iki şubeyi bir araya getirip müşterilerimize daha iyi bir deneyim sunmaktır.

 

Bizim mühendisleri tarafından geliştirilen ‘’Yerli Dijital Bankacılık Teknolojileri’’;

Mühendislerimiz tarafından geliştirilen ve finans sektöründe de başka örneği bulunmayan Turbo Pratik ve Jet Pratik isimli akıllı cihazlarımız ile her türlü şube işlemi kolay, hızlı ve pratik bir şekilde yapılabilecektir. Biz  şirket olarak müşterimize ve ülkemize değer yaratmaya devam edeceğiz. Eğer bu teknolojiler size ait olmazsa, bunlara ulaşma önceliği başka ülkelerde ya da başka firmalarda oluyor ve geri kalıyorsunuz. Ülke olarak bu öncelikleri biz üretip biz almalıyız. Dijital dönüşümü biz üreterek sağlıyoruz. Biz banka olarak bilmediğimizi biliyor ve ona göre hareket ediyoruz.

TEB ve inovasyonları hakkında detaylı bilgi almak için: https://www.teb.com.tr/

Yazan: Mesut Muslu