Haberler

AVM YÖNETİMİNDE SORUMLULUK VE MUTLULUK

Kasım 2009


AVM YÖNETİMİNDE SORUMLULUK VE MUTLULUK

Alışveriş Merkezi sektörü günden güne büyüyen, gelişen, rekabet olanağının artmasıyla birlikte doğru orantılı olarak yeniliklere açıklığın ve yaratıcılığın arttığı bir sektör. Bu alanda başarılı ve aranılan kişi yada kurum olabilmek de günden güne kendinizi tam anlamıyla en gelişmiş şekilde donatmakla mümkün olabiliyor. ECE Türkiye Proje Yönetimi tarafından yönetimi üstlenilen MetroCity Alışveriş Merkezi Müdürü olarak bu sektörde deneyimin olduğu kadar her zaman daha farklı unsurlara sahip olmayı hedeşemenin de önemli olduğunu belirtmeliyim. ECE Türkiye tarafından yönetilen Alışveriş Merkezlerinde müdür olabilmek için öncelikle Almanya’da ECE Grubu bünyesindeki alışveriş merkezlerinde bir eğitime tabi oluyorsunuz. Bu eğitimde, 15 Avrupa ülkesinde toplam 114 Alışveriş Merkezi olan ECE Grubu’na ait alışveriş merkezinde en az 6 ay en fazla 2 yıl çeşitli departmanlarda deneyim kazanıyorsunuz. Burada teknik konulara, aktivitelere, personel yönetimine katkıda bulunarak eğitiminizi tamamladıktan sonra Türkiye’deki Alışveriş Merkezlerinde müdürlük yapmaya hazır hale geliyorsunuz. ECE Grubu’nun Avrupa’da yönetimini üstlendiği 114 alışveriş merkezi var. Bu alışveriş merkezlerinin her birinde her gün bir aktivite oluyor. Bu nedenle aktivite bakımından interaktif olarak birbirimizden yararlanıyor ve sadece vizyonumuzu Türkiye ile sınırlı tutmuyoruz. Yaratıcılığımızı en üst seviyede kullanarak rüyalarımızı gerçeğe dönüştürmenin en kısa yolunu bulmak da kolay değil. Aktivitelerden “ilk” olmak her zaman için sizin Alışveriş Merkezi’nizin gündem yaratmasını sağlar. Bir alışveriş merkezi müdürünün ziyaretçilerinin ve markalarının ne istediğini bilip herkesin memnuniyetini sağlayacak stratejileri kararlılıkla uygulaması gerekmektedir. MetroCity Alışveriş Merkezi’nin yönetimi olarak, görüş formları ve anketlerle ziyaretçilerimizin ne istediğini net bir biçimde öğreniyoruz. Aktivitelerimizi hayata geçirirken AVM içerisinde  yer alan markalardan bir danışma kurulu oluşturuyoruz ve uygun aktivite ile reklam kampanyalarını birlikte hayata geçiriyoruz. Bu sürece gelene kadar ise sürekli çalışıyor, sektörü sadece Türkiye ile sınırlı olarak değil tüm dünyayı izleyerek takip ediyoruz. Sadece aktivite alanında değil, operasyonel ve teknik açıdan da Metrocity’nin çevreye duyarlı bir Alışveriş Merkezi olması için çalışıyoruz. Bu bağlamda su tasarrufu çerçevesinde susuz pisuvar uygulamamız da yer alıyor. Çevreye duyarlı bir alışveriş merkezi olmak temel amaçlarımızdan. MetroCity, ilk metro bağlantılı Alışveriş Merkezi olmasının yanı sıra defileleri gelenekselleştiren ve yaptıkça kazandıran Alışveriş Merkezi olarak yeniliklere imza atmaya devam ediyor. Biz Alışveriş Merkezi yönetimi olarak bu konulara ağırlık veriyoruz. Son olarak ECE Türkiye Proje Yönetimi A.Ş. ve Ece Grubu hakkında kısa bilgiler vermek isterim; ECE Türkiye, Alman ECE Grubu tarafından Ekim 2000 tarihinde İstanbul’da kuruldu. Şirket, Türkiye’de büyük ölçekli alışveriş merkezi yatırım projelerinin geliştirilmesi, planlanması, inşaatı, kiralanması, yönetimi ve finansmanı alanında hizmet veriyor. Uzun vadeli yatırım projeleriyle ilgilenen ECE Türkiye, İstanbul’da Metrocity, Beylikdüzü Migros Alışveriş Merkezi, CarrefourSA Maltepe Park, Ankara’da ANKAmall, Antalya’da Antalya Migros Alışveriş Merkezi ve Eskişehir’de Espark Alışveriş Merkezi’ni yönetiyor. Şirketin aynı zamanda İstanbul Büyükçekmece’de yatırımını gerçekleştirdiği Marmarapark AVM 250 mağaza ve 100.000 m2 kiralanabilir alandan oluşuyor. Diğer bir proje ise Eria Pramerica Med Gayrimenkul ile birlikte yürüttüğü Antalya Lara’da kiralaması süren 160 mağaza ve 50.000 m2 kiralanabilir alanla Terra City Alışveriş Merkezi. Şirketin ayrıca, Türkiye’nin değişik şehirlerinde yatırım aşamasında veya inşaatı süren projeleri de mevcut. 1965 yılında kurulan ECE Grubu, Avrupa pazarında şehir içi alışveriş merkezleri geliştirmede sektör lideridir. Grup, 15 Avrupa ülkesinde, yönetimini üstlendiği 114 alışveriş merkezinde yer alan ve yıllık toplam ciroları 13,1 milyar Euro olan 12,000 kiracıyı, 3,5 milyon m2 satış alanını ve 17 milyar Euro değerindeki gerçekleştirilmiş proje hacmini temsil ediyor. Ayrıca, Avrupa’da toplam inşaat ve planlama 21 yeni alışveriş merkezi projesi de halihazırda planlama veya inşaat aşamasındadır.

Haldun Tüzünsoy Kimdir?

İstanbul, 1966 doğumlu Haldun Tüzünsoy, İTÜ Maden Fakültesi mezunu. Lisans eğitiminin ardından İstanbul Üniversitesi’nde Turizm İşletmeciliği alanında master yaptı. İş yaşamına özel bir havayolu şirketinde başladı. 1997 yılında Network mağazasında yönetici, 1999 yılında Hugo Boss mağazasının kurucu ekibinde yönetici olarak çalıştı. 2000 senesinde Real hipermarketler zincirinde yöneticilik yaptı. 2004 yılında Almanya’nın ilk 10 büyük AVM’si arasında yer alan Stuttgart, Breuninger Land Ludwigsburg AVM’nin yönetimini üstlendi. Ardından İstanbul’a dönerek CarrefourSa Maltepe Park AVM’nin başına geçti. Şubat 2008’den beri Türkiye’nin en önemli AVM’lerinden MetroCity’nin başında.