Haberler

AVM YATIRIMINDA ÖNCÜ KURULUŞ

Haziran 2012


AVM YATIRIMINDA ÖNCÜ KURULUŞ

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Şu an Corio Türkiye Gayrimenkul Yönetim ve Yatırım Ticaret A.Ş.’nin, Alışveriş Merkezi Yönetimi Operasyonel Yaklaşımlar Bölümü’nde Kıdemli Müdür olarak görev yapmaktayım. Bölümümüz, inovasyon kültürünün sektörde yer edinmeye başlamasıyla oluşmuş bir departmandır. Sektördeki rekabetin son yıllarda her geçen gün artmasıyla alışveriş merkezleri müşterilerini daha da yakından tanıma ihtiyacı duymuştur. Bu durum müşteri davranışlarının tahlil edilmesini ve kişiye özel kampanyalar yapılmasının yanında aksiyon planlarının yapılması gerekliliğini doğurmuştur. Müşteri nezdinde farklılaşma çabası, süregelen işlerin aynı şekil ve metotlarla yapılmaması gerektiğinin farkına varılmasını sağlamıştır. Teknolojik altyapıların buna imkân verir şekilde geliştirilmesiyle, son kullanıcının faydasına olacak uygulamaların yapılması öncelik kazanmıştır. Operasyonel maliyetlerin daha optimum seviyelere çekilmesi, müşteri datasının öneminin kavranması ile CRM yazılımlarının geliştirilmesi ve sürdürebilirliği gibi faaliyetlerin yürütülmesi, başında bulunduğum bölümün ana amaçlarını teşekkül etmektedir.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

1996 yılında meslek hayatıma Capitol Alışveriş Merkezinde adım atarken, bu işin sahne tozu yutmak gibi bir etki yaratacağını bilmiyordum. Ancak süreç içerisinde başka bir sektörde çalışmayı hiçbir zaman düşünmediğimi anladım. Uzun süre Capitol AVM bünyesinde görev aldıktan sonra birkaç farklı alışveriş merkezinde de tecrübe edinme şansım oldu. Son dört yıldır çalıştığım CORIO Türkiye’de, Avrupalı yatırımcıların bu sektöre nasıl farklı bir soluk getirebildiğini görme fırsatım oldu. Bundan sonraki süreçte tecrübelerimi harmanlayarak, görev aldığım kuruluşa yenilikçi fikirlerin ve gelişimin öncüsü olarak daha fazla katkıda bulunmaya hedeflemekteyim.

3-Corio sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Corio, Avrupa borsalarına göre sektörde çok önemli bir oyuncu niteliğindedir. Türkiye’de yatırım yapmış olması, sektörün geleceğine dair olumlu bir ibaredir. Sahip olduğu 7 alışveriş merkezi ile Corio, uzun vadede Türkiye yapılanmasını devam ettirecektir.

4-Corio olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Corio’nun öncelikli hedefi, çalışanlarının refahını ve sosyal şartlarını göz önünde bulundurmaktır. Sürdürülebilir hayat şartlarının temin edilmesi amacıyla ise sosyal sorumluluk projeleri yürütmekteyiz. Faaliyette olduğumuz bütün ülkelerde öncelikli ilkemiz, sosyal yapının iyileştirilmesidir. Corio, inovatif yaklaşım anlayışıyla da ziyaretçilerine sunmuş olduğu bütün hizmetleri sorgulamakta, değerlendirme metoduyla ise her an gelişime açık olduğunu göstermektedir.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

ANATOLIUM, ADA ve TARSU Alışveriş Merkezlerinde, OKART sadakat programımız günümüzde devam etmektedir. OKART sahibi müşterilerimiz her yaptıkları alışveriş için ödüllendirilmektedir. Tüm yıl boyunca yaptıkları her alışveriş için puan kazanmakta ve bu puanları yılsonuna kadar hediye katalogumuzdan istediği ürünleri seçerek değerlendirebilmektedir. Özel günlerde ise (anneler günü, babalar günü, bayramlar vb.) belirli ürünlerde puan indirimi, mağazalardan hediye çekleri gibi kısa süreli kampanyalar da yürütülmektedir. Kurumsal İletişim ve Pazarlama Departmanımızın stratejileri doğrultusunda yapılan bu ve benzeri kampanyalara, Operasyonel Yenilikler Departmanı olarak çeşitli kampanya kurgularının sistemde mümkün kılınarak sürdürülebilir olması ve müşteri datalarının analiz edilmesi adına tam destek vermekteyiz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye’de günümüzde 100 m2’ye ulaşan 1000 kişi başına düşen organize kiralanabilir alan değeri, Avrupa genelinde 150 m2’nin biraz üzerinde bir seviyededir. Yapılan araştırmalarda, Ankara başta olmak üzere toplam 15 ilde AVM kiralanabilir alanı açısından önemli derecede doygunluk yaşandığı ve arz fazlası olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu 15 il dışında birçok ilimizde AVM olmadığı gibi yine birçok ilimizde AVM üretiminde potansiyel bulunmaktadır. Uzun dönemli kira getirisi amacıyla açılan AVM’ler, birçok şirket için yaşam enerjisi sağlarken, Türkiye’deki yerli markaların gelişmesinde de öncülük etmektedir.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Hem kendi aramızda yıl boyunca çeşitli aktiviteler yapıyor hem de diğer ülkelerde faaliyet gösteren iş arkadaşlarımızla ortak aktiviteler gerçekleştiriyoruz. Etkinlikler içinde en farklı olanı Corio Türkiye adına kurduğumuz Yelken Takımımızın ulusal bazda birçok birincilik alması, bir diğeri ise Corio Holding olarak kanserle savaşa destek vermek için düzenlenen ‘Alplere Bisiklet’ tırmanışıdır.

Serkan ÖZTORUN

CORIO TÜRKİYE

AVM Yönetimi Kd. Müdürü