Haberler

ALTIN DENİLİNCE ELLDA

Nisan 2008


ALTIN DENİLİNCE ELLDA

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Altınbaş Holding Kuyumculuk Grubu Fabrikası olan ONSA ve altın pazarına iddialı giriş yaparak, hızla Türkiye’ye yayılan ELLDA markasının genel müdürüyüm. Hem iç piyasa, hem ihracat hem de fabrikanın yönetim sürecini yürütmekteyim.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeşerinizi öğrenebilir miyiz?

Ulusal ve Uluslar arası bir çok firmada, ihracat, pazarlama ve satış alanında

yöneticilik deneyimim var. Ayrıca da satış ve pazarlama alanında, uzun süre eğitimler verdim. Hala da eğitimlerim devam ediyor. Hedeşeri doğru belirlemek ve doğru stratejiler geliştirmek önemlidir. Benim hedefim şu an ekibimin hedefidir. Ellda markamızı sektörde en çok tercih edilen, altın denince akla ilk gelen marka yapmak.

Sonra da Ellda’nın bir dünya markası olması.

3-ELLDA şuan sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Ellda şu an sektöre bakarsak, Türkiye’nin en büyük pazarlama ağına sahip bir markası. Türkiye’de yaklaşık 1000 kuyumcuda ellda markalı ürünleri bulmak mümkün. Şimdi hızla vitrin tasarımımız ile de onların vitrinlerinde marka imajımızla yer alıyoruz. Amacımız altın denince akla gelen ilk marka olmak. Gelecekte ise Ellda’yı dünya markalarının içinde görebilmek asıl hedefimiz.

4-ELLDA olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Daha ilk günden beri müşterilerimizin memnuniyetine önem veren stratejiler yürütüyoruz. Kalitemizden asla taviz vermedik. İnsana yapılan yatırımında uzmanlaşmanın da önemli olduğunu biliyoruz. Bu yüzden gerek şirketimizde gerekse de Holding’imiz de personelimizin eğitimine ve motivasyon arttırıcı unsurların uygulanmasına önem vermekteyiz.

 5-Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Aktif değil ama dönemsel promosyonlar dediğimiz, kuyumculuk sektörü için önemli olan dönemlerde promosyon kampanyası kullanıyoruz. Daha çok satış noktalarımızın görselliğine hizmet eden promosyonlar kendilerine veriliyor. Aktif bir promosyon sistemi için Interlink ile bir kampanya hazırlıyoruz. Bakalım sonuçları hep birlikte göreceğiz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Sektörümüzde geleneksel geçmiş var. Usta- çırak ilişkisi kültürü aslında sektörün temelini oluşturuyor. Ama şirketlerin politikalarına baktığımızda ise, inanılmaz sektörde markalaşmaya gidişin yaşandığını görüyoruz. Tasarımda özgünüz. Çok büyük bir tarihi taşıyoruz içlerimizde. O yüzden de kültürel anlamda çok çeşitlilik bizim takılarımıza da ayrı bir ruh katıyor. Bu da Türk altın ve mücevher markalarının dünyada da lider olacak duruma gelebileceklerini gösteriyor ki, bu anlamda çok yol aldık diye düşünüyorum

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Bizim için öncelik aslında çalışanlarımızın mutluluğudur. Ardında da mutlu çalışanla kaliteli ve başarılı bir marka olmak ve kaliteyi müşterilerimize sunmak. Her ikisi de zincirin iki halkasıdır. Birinin kopması diğerini de tehlikeye sokar. Müşterilerimiz için senede iki kez organizasyonlar ve eğitimler düzenleriz. Çalışanlarımız için de geziler, outdoor eğitimler, iç iletişim organizasyonları şirketimiz tarafından düzenlenmekte. Bizim için insan faktörü çok önemlidir. Bu yüzden de başarı kaçınılmaz hale gelir…

Vahdet KELEŞ

ELLDA Genel Müdürü