Haberler

2010’DA ÇITA EN YÜKSEKTE

Ocak 2010


2010’DA ÇITA EN YÜKSEKTE

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

KIMBERLY CLARK Türkiye Satış Ekibine 2007 Haziran ayında katıldım. O günkü adıyla Ticari Pazarlama Departmanı altında UNILEVER ile ortak yürüttüğümüz gerek Lokal Zincir Mağazalarda gerekse de Distribütörlerimiz altında markalarımızın satış ve iş geliştirme fonksiyonlarından sorumlu olarak 1,5 sene görev aldım. Daha sonra şu anki Geleneksel Kanal Müşteri Operasyon Müdürlüğü görevimi  yeni adıyla “Müşteri Pazarlama Departmanı” içerisinde sürdürmekteyim.

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Bugüne kadar birçok iş alanında görev aldım. 1 yıl kadar PriceWaterHouseCoopers’da Finansal Denetim üzerine çalıştıktan sonra 2 sene Migros TAŞ’de Pazaralama&Satınalma departmanında ve daha sonra KC’deki iş hayatımın sıra geldiği görülecektir. Aslında bütün bu geçişler tesadüfi değil, Satış ve İş geliştirme disiplinlerinde lider rolünü üstlenebilmek için oluşturduğum bir kariyer gelişim planı çatısı altında olmuştur. 

3. KIMBERLEY-CLARK şuan sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

KIMBERLY CLARK Amerika’da gerek Bebek Bakım gerekse de Kadın Hijyenik Ped ürünleri kategorilerinde lider, dünyada da tüm operasyon gösterdiği ülkerlerde liderliği hedeflemiş olan olan bir firma. Aslında KIMBERLY CLARK’ın diğer şirketlerden en önemli farkı ilgili kategorilerde teknolojik olarak profesyonelliğinin çok üst düzeyde olması ve yenilikçilik ve ürün gelişimi alanlarında da liderliği üstlenmesi. KIMBERLY CLARK’ın Türkiye’ye girişi de aslında bu stratejiler ve planlar doğrultusunda olmuş, her yıl ilgili kategorilerde pazarda olmayan yeni ürünlerle tüketicileri buluşturarak, tüketicilere lider ve yenilikçi yüzünü her defasında vurgulamıştır. Bu hedefler çerçevesinde tabiki KIMBERLY CLARK’ın ana amacı gerek Bebek Bakım gerekse de Kadın Hijyenik Ped ürünlerinde önümüzdeki yıllarda liderliği ele geçirmektir. 2009 yılı gibi global ekonominin sarsıldığı bir yılda da gücüne güç katarak bu doğrultuda en önemli adımı atmış ve 2010 için de çıtayı daha da yükseğe koyabilmeyi başarmıştır.

4. KIMBERLEY-CLARK olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

KIMBERLY CLARK olarak tüketicilerimiz tarafında ne kadar yenilikçi isek perakende yönetimi konusunda da bir o kadar yeni methodları ve hizmetleri uygulamaya açık bir strateji izlemekteyiz. Son olarak 2010 yılında INTERLINK aracılığıyla distribütörlerimiz için uygulamaya soktuğumuz Perakendeci Sadakat Kampanyamız da bunun bir örneğidir. Ana amacımız KC’ye daha sadık ve işbirlikçi bir yapı çerçevesinde satış ilişkilerimizi güçlendirmek. Bu projenin ve methodun da efektifliği konusunda hiç şüphemiz yok açıkcası.

5. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Piyasada aslında ilk KC olarak bizim tüketicilerimize sunduğumuz tüketici promosyonlarımızdan da bahsetmek lazım. Bebek Bakım kategorisinde müşterilerimize Bebek Bezleri ile Islak Havlu ürünlerini aynı promosyon paketi altında ilk biz sunmaya başladık. Bu yenilik gerçekten tüketicilerimizden çok pozitif yorumlar almamızı sağladı. Hatta bazı tüketicilerimiz yıl içerisinde arayıp bu promosyonun ne zaman tekrarlanacağını sordu dört gözle promosyon dönemlerini bekler oldu. Bununla birlikte Türkiye’nin önde gelen lider perakendecileri ile birlikte belli bir tutardaki alışverişe çok cüzi rakamlara HUGGIES ve KOTEX ürünlerimizi tüketicilerimizin denemesi amaçlı sattık. Tüm bunlara ek olarak Türkiyede bir ilki gerçekleştirerek çekiliş ile şanslı tüketicilerimize 1 YILLIK HUGGIES BEBEK BEZİ hediye ettik. Tüm bunlar bizim yenilikçi yüzümüzü vurgulayan iddaalı aktivitelerdi.

6. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Genel olarak Türkiye de Bebek Bakım ve Kadın Hijyenik Ped ürünleri kategorilerine bakmak gerekirse de ilk akla gelen bizim faaliyet gösterdiğimiz kategorilerin Hızlı Tüketim Ürünleri içerisinde en hızla büyüyen 2 kategori olduğu. Özellikle Bebek Bakım için geçerli olan her sene çift haneli olarak gerçekleşen pazar büyümeleri tüm sermayesi olan girişimcileri ve perakendecileri bizim ürünlerimize yöneltmekte ve tabiki bu da rekabetin üst düzeyde olmasını doğurmakta. Ama tekrarlamak gerekirse KIMBERLY CLARK olarak ürünlerimizin kalite düzeyine her alanda güveniyor ve markalarımızı liderliğe taşıyacağımıza yürekten inanıyor ve bu hedef doğrultusunda gerektiğinden de sıkı çalışıyoruz.

Kerem AK

KIMBERLY CLARK

Geleneksel Kanal Müşteri Operasyon Müdürü