Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

1930 YILINDAN GÜNÜMÜZE

Kasım 2009


1930 YILINDAN GÜNÜMÜZE

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Uludağİçecek bünyesinde, 2007 yılının Ekim ayından bugüne pazarlama yöneticisi olarak çalışmaktayım. Uludağ markalı tüm ürünlerin yurtiçi ve yurtdışı pazarlama çalışmalarının yürütmekteyim. Bu çalışmaları: tüm markaların reklam kampanyaları, medya planlama  ve satın alma, sponsorluk ve etkinlik yönetimi, yeni ürünler ile ilgili pazar araştırmaları, tüketici araştırmaları, yeni ürünlerin etiket ve  şişe dizaynları, rakip analizleri, tüketici şikayetleri ve müşteri memnuniyeti yaratma anlamındaki tüm çalışmalar, yıllık/üç aylık satış bütçelerinin belirlenmesi, PR çalışmaları, uluslararası fuar organizasyonları vb olarak kısaca özetleyebiliriz.

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Bugüne kadar satış, pazarlama ve organizasyon alanlarında çeşitli yönetici pozisyonlarında görev aldım. Öğrencilik yıllarında başladığım çalışma hayatına ara vermeden okul – iş zamanlamasını dengede tutturarak devam ettim. 1993 yılında stajyer olarak Swissotel’de başladığım çalışma hayatımın 9 yılını turizm sektöründe geçirdim. Sırasıyla, Divan Oteli, Ekip Tur, Varuna Turizm ve Asya Tur’da çalıştıktan sonra 2003 yılında Ross Pharma İlaç ve Kozmetik şirketinde Ürün Müdürü olarak görev aldım. 2006 yılında ise uluslararası bir restaurant zinciri olan Quiznos Sub’ta Pazarlama Müdürü olarak çalışmaya başladım. 2007 yılının Ekim ayından bugüne ise Uludağİçecek bünyesinde çalışmaktayım. 2003 yılından bugüne ağırlıklı olarak pazarlama iletişimi alanında çalışmaktayım. Bu dönem içinde İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde pazarlama üzerine İngilizce İşletme yüksek lisansı yaptım. Farklı sektörlerde çalışmış olmama rağmen, tüm sektörlerde tercihim pazarlama olmuştur ve kariyerimin bundan sonraki bölümünde de marka yaratma ve ürün yönetimi üzerine devam etmeyi planlamaktayım. 

3. ULUDAĞ şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Uludağ 1930 yılından bugüne Türkiye’nin en büyük yerel içecek üreticilerinden biridir. Özellikle son 2 yıldır yapılan pazarlama iletişimi çalışmaları ve yeni ürün stratejileri ile sektördeki konumunu perçinlemiştir. Uludağ eskiden sadece gazoz üreticisi iken şu anda 5 farklı kategoride 18 farklı ürün ve 100’den fazla ambalaj çeşidi ile kategorisinin önde gelen markalarından biridir. Uludağİçecek, sektöründeki yenilikçi özelliğini koruyacak ve kalitesinden taviz vermeden tüketicinin en beğendiği markalardan biri olmaya devam edecektir. Bu yönde gerek kapasite arttırma gerekse AR – GE yatırımları yoğun bir şekilde devam etmektedir. Uludağİçecek, piyasaya sunduğu Uludağ Limonata ile yeni bir kategori yaratmış ve bu alanda 30’a yakın takipçi ürünün piyasaya sunulduğu bu kategorinin öncüsü olmuştur. Bu segmente açık ara pazar lideridir ve bu liderlik gelecekte de devam edecektir. 16 Haziran 2009 tarihinde çıkarttığımız Uludağ Premium markası ile de, Türkiye’de ilk kez mavi (cobalt blue) cam şişede, özel tasarımlı hafif içimli bir maden suyu markası yarattık. Uludağİçecek, dünya standartlarında olan ve Dice Kayek imzalı bu ürün ile gittiği her uluslararası fuarda geniş merak ve ilgi uyandırmaktadır.

4. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Uludağİçecek olarak, çok yoğun satış promosyonları yapan bir firma değiliz. Stratejimiz, geniş bir tüketici kitlesine yaptığımız pazarlama iletişimi çalışmaları ve bunun yanında yeni ürün lansmanları ile tüketicimize ulaşmak ve onlara kaliteli ürünler sunmaktır. Yıl boyunca çeşitli dönemlerde, reklam kampanyaları düzenlemekteyiz. Bu kampanyalar, bütünleşik pazarlama iletişim prensipleri doğrultusunda TV’den internete,  Outdoor’dan gazetelere birçok mecrayı kapsamaktadır. Ayrıca POP ( afiş, çıkartma, stand vb ) malzemelerini yoğun olarak kullanmaktayız. Yeni çıkan ürünler için,  tüketicilere ulaşacağımız çeşitli noktalarda tadım aktiviteleri ve tat panelleri düzenlemekteyiz. Belirtmek isterim ki,  Uludağİçecek olarak, özellikle Haziran – Eylül döneminde oluşan tüketicini talebini karşılamakta yetersiz kaldık. Yenice ve Çaybaşı’ndaki dünyadaki son teknoloji ile üretim yapan iki fabrikamızda yaz dönemi boyunca 24 saat boyunca üretim yapılmasına rağmen talebi karşılamakta dönemsel gecikmeler oldu. Bu nedenle, az önce de belirttiğim gibi kapasite arttırmaya yönelik olarak, yeni üretim hattı kurulması yönünde görüşmeler son aşamaya gelmiştir.

 5. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye’de ve dünyada trendler hızla değişmektedir. Yoğun rekabetin yaşandığı bir sektördeyiz. Dünyadaki kriz de tüketicilerin tüketim ve satın alma alışkanlıklarını değiştirmiştir. Şu an için görülen, tüketicilerin farklı/yeni ve sağlıklı ürün alternatiflerine yöneldiğidir. Bu anlamda meyve suyu pazarında, özellikle limonata ile birlikte ciddi anlamda büyüme olduğunu söyleyebiliriz. Dünyada da fonksiyonel ürünlere doğru bir yönelim var. Bunu katıldığımız uluslararası fuarlardaki yeni ürünlerde görmek mümkün. Tabi bu trend henüz Türkiye’de çok yaygın değil. Ülkeler arasındaki damak tadı farklılıkları ve alışkanlıklar da tercihleri ve ürünleri belirlemekte önemli rol oynamakta. Uludağİçecek olarak, yeni ürünler konusunda çalışmalarımız devam etmektedir. 2010 yılında da bunları tüketicilerimiz ile paylaşmayı planlıyoruz.

6. Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışanlarımız için motivasyon arttırıcı bir çok etkinlik düzenlemekteyiz. Bunlar arasında şirket içi yarışmalar, geziler, toplu sinema etkinliklerini örnek olarak söyleyebiliriz. Tüketicilerimize ise çeşitli sponsorluklar ile ulaşmaya çalışıyoruz. Özellikle sivil toplum örgütlerinin ve derneklerin etkinliklerine ürün desteği vererek sadece tüketicilerimizi değil, sosyal sorumluluk bilinci ile tüm topluma fayda sağlamaya çalışıyoruz.

Necmi KAHRAMAN

ULUDAĞ

Pazarlama Yöneticisi