Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

100’ ÜNCÜ YILINA YAKLAŞAN SANAYİ DEVİ

Mart 2018


100’ ÜNCÜ YILINA YAKLAŞAN SANAYİ DEVİ

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

Seramik Mühendisiyim. Teknik olarak bir alt yapım söz konusu ama Akgün Seramikte İş Geliştirme Müdürüyüm. İş geliştirme alanında görev tanımım olarak şunu söyleyebiliriz; marka algısı çok önemlidir. İşin detaylarından ziyade, Akgün ve markalarının gelişimi ve bununla ilgili çalışmalar ön plandadır. Genellikle bizim sahip olduğumuz değerlere ilave olarak yatırımlar, marka ile ilgili yapılabilecek teşvik kapsamında tüm çalışmalar bu konun içine girmektedir.  Satış tarafını düşünerek konuşmuyorum bunu ama teknik anlamda, marka yatırım olarak, ortaklıklar olarak ya da tasarımlar olabilir. Tüm bu bahsettiğim doneler bu konunun içine girmektedir. Burada strateji çok önemlidir. Kurum stratejisi sizi nereye yönlendiriyorsa, buna bağlı olarak hareket ediyorsunuz.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Ben işletme mühendisi olarak Ege Seramik bünyesinde sektöre başladım. Orada bir İtalyan yatırımında görev aldım. Türkiye’nin bu eğitim koşullarında okul ve endüstri entegre çalışmıyor. Sanayi alanında çalışmaya başladığınızda bunun handikaplarını yaşıyorsunuz maalesef. Ortada yabancı bir yatırımcı olduğunda zorlanıyorsunuz ve daha fazla mücadele etmeniz gerekiyor. Bu şirkette geçirdiğim 6 sene benim açımdan çok faydalı oldu. Mesleki ve kariyer olarak tüm bakışımı değiştirdi. Fakat özel sektörde yaşadığım bazı sıkıntılardan dolayı da oradan ayrılmak zorunda kaldım ve hem avantajlarını hem de dezavantajlarını yaşamış olduk.

3-Akgün Seramik şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Akgün Grup çok büyük ve sessiz bir grup, çok reklam vermeyen, çok göz önünde görünmek istemeyen mütevazi bir grup. Fakat şöyle bir durum söz konusu; Akgün Grup sektörde çok iyi bir yerde, kapasite ve potansiyel olarak üst sıralarda lider bir konumda yer almaktadır. Akgün Gurup kendi alanında rakipsizdir. Sektör olarak; seramik, sağlık gereçleri, banyo dolabı, kiremit, tuğla, yapı malzemeleri ve yapı kimyasalları üretip global bir dünyada pazarlayabilen ender ve nadir gruplardandır. Bunun yanında otomotiv, petrol gibi alanlarda etkin ve daha efektif olmaya, pazar payını artırmaya çalışıyor. Bundan dolayı özellikle ihracat alanında hedeflerini artıracağını umut ediyorum.

4-Akgün Seramik olarak değişen hizmet yapınızla genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Akgün Grup 1925 yılında tuğla üretimiyle endüstri alanına girmiş ve 2000’ li yıllarda seramik sektörüne adımını atmış ve baktığımız zaman son 15 senede 13 fabrika ile diğer alanlarda yer almaya çalışıyor. Bunu yaparken organizasyon alanında ve hizmet alanında büyümeniz gerekiyor. Bir yapıyı almak, işletmek, ondan yararlanmak ve kar etmek değil, bu yapıyla birlikte organizasyonunuzun da bir an da gelişerek büyümeniz gerekiyor. Yani alt yapınızla birlikte büyümeniz gerekiyor. fiuan yaptığımız da hızlı büyümenin dezavantajlarını önlemeye çalışmak ve bunun için alt yapı kurmaktır.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Akgün Grubun belli bir yapısı var. Yapısında söylenebilecek bazı konularda dezavantajlar yaşayabiliyoruz. 13 farklı fabrikanın ayrı lokasyonlarda olması bizim hizmet yapımızın dezavantajı olduğunu söyleyebiliriz. Bazı pozitif adımlar atarken kendimizi geliştirme noktasında olduğumuz mavi noktalarımız mevcuttur. Bu noktalardan biri de bu madde diye düşünüyorum. Bizim özellikle bu aktiviteler konusunda ileride çok büyük çalışmalar yapacağımız kesin ancak şu etapta çok ilerlemiş bir noktada değiliz. 

6.Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Biz kapasite olarak baktığımızda seramik alanında Avrupa da üçüncü, vitrifiye alanında birinci konumdayız. Ancak şöyle bir durum söz konusu; bulunduğumuz sektör yan sektörlere bağımlı olarak çalışmakta. İnşaat sektörü çok önemli bu konuda ve bu sektör direk devlet politikaları, özel sektörün durumu, ekonomi politikaları gibi birçok global değişkenle birlikte hareket etmekte. Yani bazı dengeler bu sektörün geleceğini her anlamda değiştirebilmektedir.  2007’ de yaşadığımız ekonomik sıkıntılar ve ardından başlayan ve düzenli hale gelen ülkemizde yaşanan ekonomik krizler bu sektörü direkt etkiliyor. Sektörde başka bir konu da enerjidir. Bu enerjinin büyük bir kısmı da doğalgazdan elde ediliyor. Doğalgazda da dışa bağımlı olmamız ve sürekli artması, üretim maliyetlerimizi olumsuz etkiliyor. Etkileyebilecek değişken ve parametreler çok fazla ama buna rağmen Türkiye’nin seramik sektöründe iyi bir konumda olduğunu düşünüyorum. Bu kadar olumsuzluğa rağmen biz bu konumdaysak eğer, geleceğe istikrarlı devlet politikalarıyla daha ümitli bakabiliriz.

Mustafa ENGİN ERGİN

Akgün Seramik

İş Geliştirme Müdürü

Röportajı Yapan: Mesut Muslu