Haberler

YENİLİĞİ VE GELİŞİMİ HEDEF ALAN ŞİRKET

Nisan 2018


YENİLİĞİ VE GELİŞİMİ HEDEF ALAN ŞİRKET

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

Akkim Yapı Kimyasalları, 5 kıtada 100’ ün üzerinde ülkeye ihracat yapan bir firma. Pazarlama ekibi olarak tüm bu ülkelerdeki marka geliştirme ve pazarlama iletişimi çalışmalarının yürütülmesinden sorumluyuz. Hepsi bir birinden deneyimli ve değerli çok özel bir ekiple çalışıyorum ve bu konuda kendimi çok şanslı hissediyorum.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Reklam ve İletişim kökenliyim. Pazarlama ve Marka Yönetimi konusunda master yaptım. 14 yıldır Akkim’ deyim. Akkim’ in atılım ve başarı tarihinin en yakın tanıklarından biri ve aynı zamanda sürece önemli katkı sağlayan ekibin bir parçasıyım.  Burada iş hayatıyla ilgili ihtiyaç duyabileceğiniz bir çok şeyi öğrenme fırsatınız var. Bana göre Akkim sadece ticari bir işletme değil, aynı zamanda çok önemli bir iş okulu ve gelişim akademisi. Burada daha öğreneceğim ve öğrendiğimi uygulayabileceğim çok şey olduğuna inanıyorum. İletişim ve cihaz teknolojilerindeki baş döndürücü gelişmeler Pazarlama alanında da büyük değişimlere sebep oldu. Olmaya da devam ediyor. Benim buradaki amaçlarımdan biride bu yeni gelişmeleri yakından takip ederek pazarlama süreçlerimize dahil etmek ve Akkim’ in faaliyet gösterdiği pazarlarda daha başarılı olmasına yardımcı olmak.

3-Akkim şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Şirketimiz şu an içinde bulunduğu sektörün önemli oyuncularından biri. 30 ülkede yerel ofisleri bulunan, beş kıtada 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yapan ve İstanbul Sanayi Odasının belirlediği en büyük 500 sanayi kuruluşu içerisinde yeralan global bir Türk şirketi. Yapıştırıcılar, derz dolgu ürünleri, su ve ısı yalıtım sistemleri, Poliüretan köpükler, endüstriyel ve teknik aerosoller alanında 450’ nin üzerinde ürün çeşidi ile müşterilerinin ihtiyaçlarını tek noktadan çözmeye odaklamış global bir üretici. Akkim, gelecekte yeni ürün çeşitleri ve pazar alanlarıyla daha da büyüyerek müşterilerine eksiksiz hizmet sunmaya devam edecektir. 

4-Akkim olarak değişen hizmet yapınızla genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Evlerden sanayiye, altyapıdan, üst yapıya, otomobilden, yat ve tekneye kadar, görünür görünmez her yerde Akkim Yapı Kimyasalları ve global markamız olan Akfix’ in imzası var. Tüm ekonomik ve sosyal paydaşlarımız için “rekabetçi yeni fırsatlar ve anlamlı deneyimler üretme”ye odaklanmış bir kurumuz. Attığımız her adımda nasıl daha iyi yapabiliriz, nasıl daha rekabetçi faydalar sunabiliriz, paydaşlarımızı nasıl daha öne geçirebiliriz, onlar için  nasıl anlamlı iş deneyimleri geliştirebiliriz, milli ekonomimize nasıl daha fazla katmadeğer katıp, sürdürebilirliğe nasıl destek olabiliriz diye düşünüyoruz. Tüm iş aksiyonlarımızın çerçevesini bu oluşturuyor. Bu felsefe bizi, daha kaliteli ve katmadeğeri yüksek ürünlere, çözüm odaklı yaklaşımlara, teknolojik ilerlemeye, inovasyona ve sürdürülebilir çalışmalara yönlendiriyor. Kaliteli ve katmadeğeri yüksek ürünler geliştirebilmek için AR-GE ve İnovasyon çalışmalarına çok ciddi yatırımlar yapıyoruz. Türkiye’ de bu alanda en deneyimli ekibe sahip olduğumuzu dile getirmekten büyük mutluluk duyuyorum. Her geliştirdiğimiz ürünün bir sorunu çözmesini, bir ihtiyacı gidermesini amaçlıyoruz. Bu sebeple ihracat yaptığımız tüm ülkelere ve kullanıcılara derinlemesine odaklanıyoruz. Teknolojik alt yapımızı her geçen gün daha da güçlendirerek mükemmel iş süreçleri geliştiriyoruz. Nitelikli insan kaynağına, çevreye, inovasyona yaptığımız yatırımlarla sürdürülebilirliğe ciddi katkılar sağlıyoruz. 

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

100’ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz ve hepsinin talepleri farklı. Promosyon çalışmalarında yerel bölgenin ihtiyaçlarına göre hareket ediyoruz. Bir yerde satış amaçlı promosyon kampanyası yürütürken başka bir ülkede tutundurma amaçlı promosyon çalışmaları yapıyoruz. Bazı projelerimizde global uygulamalar yapıp, yerelin buna uyum sağlamasına destek oluyoruz.   

6.Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Çok dinamik ve rekabeti çok yüksek bir alanda faaliyet gösteriyoruz. Her geçen gün oyuncu sayısı artıyor. Sektörün gelecek 3 – 5 yıl içerisinde daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. 

7.Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışanlarımız ve müşterilerimiz için yıl içerisinde programlanmış aktivitelerimiz mevcut. İç motivasyonu ve iletişimi geliştirmeye yönelik organizasyonlar yapılıyor. Bunlardan bazıları; geziler, yemekler, takım bilincini geliştirmeye yönelik farklı etkinlikler v.b. Müşterilerimizin ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda farklı içeriklerde organizasyonlar gerçekleştiriliyor. Bunlar fabrika ziyaretleri, yurt dışı gezileri, tatiller, eğitimler, vb. olabiliyor. 

Sinan ERDEM

Akkim Yapı Kimyasalları

Pazarlama ve Kurumsal İletişim Yöneticisi

Akkim hakkında detaylı bilgi almak için lütfen linki tıklayınız: http://www.akkim.net/