Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

DİJİTAL PAZARLAMADA “INFLUENCER” ETKİSİ ARTIYOR

Ekim 2019


DİJİTAL PAZARLAMADA “INFLUENCER” ETKİSİ ARTIYOR

Sosyal medya kullanımının artması dijital pazarlamaya olan talebi de yükseltti. Inşuencer pazarlama endüstrisi 2016'da 1,7 milyar dolar düzeyindeyken, 2017'de 3, 2018'de 4,6 milyar dolarlık boyuta geldi.

 

Sosyal medya kullanımının artmasıyla firmaların pazarlama kanalları da çeşitlendi. Ürünlerinin reklamını yapmak isteyenler sosyal medyada hedef pazardan takipçileri bulunan ve kitleleri etkileme potansiyeli olan "inşuencer"ları tercih etmeye başladı. Böylelikle dijital pazarlamada inşuencer'ların payı giderek arttı. "Inşuencer Pazarlama Merkezi" araştırmasından derlenen bilgilere göre, 2015'te 190 inşuencer platformu ve ajansı varken, bu sayı 2016'da 335'e, 2017'de 420'ye, 2018'de 740'a yükseldi. Google arama motorunda "inşuencer marketing" araması yapan kullanıcı sayısı 2015'ten 2018'e yaklaşık yüzde 1500 artış gösterdi. Inşuencer Pazarlama Endüstrisi de son bir kaç yıldır büyümesini sürdürdü. 2016'da 1,7 milyar dolar düzeyinde olan endüstri, 2017'de 3, 2018'de 4,6 milyar dolarlık boyuta ulaştı. Pazarın, bu yıl da yukarı yönlü hareketini devam ettirerek 6,5 milyar dolarlık boyuta ulaşması bekleniyor. Inşuencer pazarlamaya bütçe ayıran işletmelerin yüzde 63'ü bu miktarı bir sonraki yıl artırmayı düşünüyor. Öte yandan söz konusu pazarlamadan etkili sonuç alabilmek için iyi bir strateji belirlemek ve markalar için doğru inşuencer'ları seçmek önem taşıyor. En önemli inşuencer kanalı Instagram aylık aktif kullanıcı sayısı 2 milyara yaklaşan Instagram, en önemli inşuencer kanalı olarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcılar günde 95 milyon fotoğraf ve video paylaşırken, 400 milyon hikaye yüklüyor. Markaların hedef kitlesine göre diğer sosyal medya platformları da kullanılıyor. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sos. Bil. Ens. Müd. Prof. Dr. Figen Yıldırım, konuya ilişkin değerlendirmesinde, günümüzde pazarlama stratejilerinin sosyal medya üzerinden daha hızlı ve etkin yürütüldüğünü söyledi. Sosyal medya reklamlarındaki yükseliş trendinin etki analizinin daha iyi yapılabilmesine bağlayan Yıldırım, "Reklamlara ne kadar tıklandı, kaç kişi bunlardan etkilendi, bu satışlara ne kadar yansıdı gibi etkileri direkt görebilme şansımız var." diye konuştu. Yaptıkları bir araştırma sonucunda, markanın bilinirliğini ya da satışlarını artırma hedefine göre farklı "inşuencer"ların etkili olduğu bulgusuna ulaştıklarını belirten Yıldırım, şöyle devam etti:"İki tip inşuencer var, birincisi akademik bilgiye dayalı profesyonel inşuencer, diğeri de tecrübeye dayalı amatör inşuencer. Bunları karşılaştırdığımızda profesyonel olanlar markaların bilinirliğine katkı sağlasa da satın almayı fazla etkilemiyor. Örneğin bir aşçının yaptığı yemek sonrası ürün önermesi yerine profesyonel olmayan birinin tavsiyesi insanlarda 'Amatör biri kullanabiliyorsa ben de yapabilirim.' düşüncesiyle ürünün satışlarına yansıyor. Bu markalar için çok önemli. Eğer hedef satışları artırmaksa amatörler "inşuencer"lardan yararlanmalılar. "Yüzde 7,5 daha fazla etkili"Inşuencer pazarlamanın etkilerinin sadece satışlardaki rakamsal artış olarak değerlendirilmemesi gerektiğini savunan Yıldırım, tüketicilerin sempatisini kazanmanın da bir performans göstergesi olduğunu vurguladı.

 

Inşuencer nedir?

“Sahip oldukları sosyal medya ve dijital kanallar aracılığıyla herhangi bir ürün ya da servis hakkındaki yaşadıklarını, deneyimlerini takipçilerle paylaşarak tanıtım ve pazarlama aktiviteleri yapan, belirli bir topluluğu etkileme ve yönlendirme gücüne sahip kişi, kişiler ve gruplar.” şeklinde tanımlanıyor.